کارگر ساده نیازمندیم

از فیلم های “سی و پنجمین جشنواره فجر” به کارگردانی “منوچهر هادی” که هفته ی اول اکران خود را سپری میکند.

کارگر ساده نیازمندیم، یکی از بدترین ساخته های منوچهر هادی در مقام کارگردان می باشد که از همه جهت چندین پله پایین تر از دیگر فیلم هایش است. من سالوادور نیستم یکی از فیلم های پرفروش سال گذشته بود و یا همین سریال عاشقانه که این روزها طرفداران زیادی دارد شاید از موفقیت های “منوچهر هادی باشد ولی کارگر ساده نیازمندیم نه. یکی از بدترین و حوصله سربر ترین فیلم های جشنواره بود که هیچ حرفی برای گفتن نداشت، حتی در همین هفته اول اکران فقط حدود 50 میلیون تومان فروش داشته است!
خلاصه داستان: “قدم یک جوان ساده که برای کار از شهرستان به تهران آمده و در مغازه رحمت شاگردی می کند و عاشق مونس دختر رحمت شده است.”

در همان دقایق اول فیلم، رحمت با کوله باری از مشکلات از دنیا می رود. پس از مرگ رحمت، جهان (آتیلا پسیانی) از موقعیت استفاده می کند و دختر 16 ساله رحمت (مونس) را در ازای طلبش از مادرش خواستگاری می کند، قدم مقابل این قضیه می ایستد و یکسری اتفاقات را پشت سر می گذارد.

کارگر ساده نیازمندیم، آتیلا پسیانی، منوچهر هادی
نمایی از فیلم کارگر ساده نیازمندیم

شاید تنها امتیاز مثبت فیلم، بازی بهرام افشاری در نقش قدم باشد و دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارد. کاراکتر جهان را با شلوغ کاری، به زور به کاراکتر منفی تبدیل کرده اند. حضور سحر قریشی در فیلم هم یکی از همین شلوغ کاری هاست ولی آتیلا پسیانی منفی بودن کاراکتر را از گذشته ی خود دارد نه این فیلم. منوچهر هادی، کارگر ساده نیازمندیم را یکی از بهترین ساخته های خود میداند!!!
مشکل بزرگی که این روزها در سینمای ایران دیده می شود، همه می خواهند فیلم هایی بسازند که به نوعی دردی از جامعه را به تصویر بکشند ولی حرفی که در فیلم م یزنند حرف محکمی نیست و در نتیجه تأثیر گذاری هم نخواهد داشت و متأسفانه فقط بدبختی و جیغ و داد را به تصویر می کشند. کارگر ساده نیازمندیم، لانتوری، آباجان،  پشت دیوار سکوت، فروشنده و اکثر فیلم های اخیر همگی در این گروه قرار دارند. محدود شدن فیلم سازها به این سبک فیلم سازی و یکرنگ شدن فیلم ها و همچنین افتادن بازیگران به دام کلیشه، در نهایت هم بی میلی مخاطب را برای به سینما رفتن به همراه خواهد داشت.